Mitt första blogginlägg

Flera gånger har jag varit på väg att starta en blogg,men det har alltid kommit några hinder i vägen. Fast idag gör jag mina första trevande försök.
Ni som läser detta undrar väl vad jag är för filur och varför jag vill blogga.
Jag är ju en man i mina bästa år och har massor av ideer och synpungter på allt som händer och sker  runt omkring oss.
Jag är ju intresserad av jakt och det kan väl ge upphov till reaktioner hos några. Både positiva och negativa. Vargens vara eller inte vara. Likaså den nyss avslutade lodjursjakten som har varit hårt debaterad både i tv och i tidningarna.

Jag har ett litet jordbruk och håller på med vedförsäljning. Kör buss också. Kan nog komma lite reseberättelser framöver. 

Idag har jag varit i skogen och huggit. Det är skönt att vara där. Särskillt vid denna årstiden när det börjar bli varmare och vårsolen tittar fram. Underbart att sätta sig på en vedtrave och dricka kaffe och lyssna på fåglarna som börjar sin vårsång. I skogen finner jag lugn och ro. Även om det är mycket arbete där. 

I natt sover mina två yngsta pojkar här, Samuel 14 år och Mikael 17 år.
Vi har lagat till fläskkotletter med potatis och grönsaker. Det var gott. Pappa får alltid bra beröm för sin goda mat. Samuel gjorde sen en väldigt god fruktsallad.




 


Kommentarer
Postat av: Jessica

Hej!



Verkligen jätteroligt att du har börjat blogga! Det skall bli kul att läsa vad du skriver! Tack för din kommentar i min blogg! Jag passar på att länka till din sida.



Kram, Jessica

2009-03-07 @ 00:09:08
URL: http://cessiejessie.blogg.se/
Postat av: Anders

Hej!



Grattis till att du har blivit med blogg! Nu blir trycket större på en del andra, dessvärre. Men det ska bli roligt att få läsa om vad du sysslar med. Jag har anat något om jordbruk och jakt och barn, men inte vetat så mycket. Lycka till!



Vikingapussar!



Anders

2009-03-07 @ 02:21:14
URL: http://pantheon.yale.edu/~haw6/
Postat av: Camilla

Hej min vän!

Så jätteroligt, och imponerande, att få se din blogg! Levande och personligt att få ta del av dina dagar på det här sättet. Gissa om jag kommer att (för)följa dig med spänning ler

Kram Camilla

2009-03-11 @ 00:51:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0