Härlig lördag

Vaknade tidigt i morse. Inte ovanligt när det gäller mej. Jag har alltid sovit lite. Är väldigt glad för att jag fordrar så lite sömn. Fem timmar räcker gott. Det finns de som säger att det ingår i min image att säga att jag inte är trött. Fast så är inte fallet. Kan mycket väl erkänna om jag känner mej trött. Somnar ofta till i soffan framför tv burken. 

Väckte i alla fall pojkarna kl åtta i morse. Vi hade ju bestämt att göra en bra arbetsdag i skogen denna lördag. Frukosten hade jag ju redan gjort klar. Lite segt och lite tjat men upp kom dom så småningom. 
Ryggsäcken skulle också packas. Måste ju ha bra med mat med om vi ska kunna jobba hårt. Lovat pojkarna att vi skulle tända en brasa och grilla korv till lunch.
 
Hur som helst så kom vi iväg vid kvart över nio. Alla tre på 4-hjulingen samt motorsåg, bensin, olja och huggarbältet. Det var fullt lass. Som tur är tar det inte mer än ca tio minuter till den plats vi är och hugger. Har köpt skog på rot av en granne. Det passar väldigt bra när det är nära. 
 
Det  är så skönt i skogen och att få jobba hårt så att svetten rinner. Det är så totalt annorlunda mot att köra buss och vara bland en massa folk. Tänk att sätta sig på en stubbe och filosofera och tänka på meningen med livet. Det är underbart.
 
Vi körde hårt i ca tre tim och sen var det dax att tända brasan. Mikael fick vara första eldare. Det skötte han med glans. Det tog inte många minuter förrän det sprakade och knastrade i elden. Fick ju vänta lite så det blev bra glöd för grillning. Det är alldeles underbart att äta mat i skogen. Så fridfullt. Efter välförtjänt rast med mat och dryck var det så tid att göra ett nytt arbetspass. Tre timmars hårdkörning igen. Känns skönt efteråt och man kan vara nöjd med dagen.

Middagen är på spisen och det blir lax med potatis och gräddfilsås med gräslök i. Kul att äta tillsammans så här. Det är vi inte bortskämda med. 
Efter middagen ska Samuel skjutsas hem till sin mamma. Vi har haft en bra lördag tillsammans Samuel, Mikael och jag. Det är också underbart. 

Åker in till Karlstad och sover där inatt. Kanske går ut och tar en öl eller två. Det tycker jag att jag är värd. Ska vara ledig i morgon. Måste ju ha någon fridag också. Ska köra buss på måndag men det återkommer jag till senare.

Ha det gott så länge.  Hej hej.







  


Kommentarer
Postat av: Anonym

Kul att läsa om din dag! Låter som en uderbar dag (även om jag själv kanske inte skulle gilla att jobba i skogen!!).



Kram, Jess.

2009-03-08 @ 00:39:55
URL: http://cessiejessie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0