Fest

Ja då var jag hemma till vardagsarbetet igen. Var ju på fest i Malmö i helgen. Det var kul att träffa så många kompisar, både reseledare och busschaufförer.

Var och tränade på fredag morgon och skulle åka iväg vid lunchtiden. Jag skulle få åka tillsammans med Camilla och hon ville också träna först. Kanske var vi lite för mycket tidsopptimisster för klockan blev nästan halv tre innan vi kom iväg. Inte blev det bättre av att det snöat hela dagen. Oplogad E 18 och 45:a ända till Åmål. Mycket trafik så det gick inte att köra fortare än 50 till 60 km i timmen. Längre söderut övergick snöfallet i regn. Då gick det att köra lite fortare.

Sen är det så att jag har fått lära mig att ska man åka förbi Kungsbacka så bara måste man stanna på Freeport och handla lite. Så även denna dag oavsett att klockan var mycket.

 
   Snabba steg mot affärerna                                                               



Ska jag vara ärlig var det jag som fick de flesta sakerna. Två bälten och tre slipsar. Tillsammans 300 kronor. Nypris i vanliga affärer för dessa fynd är över 1000 kronor. Det var en mycket bra affär. En precent skulle också inhandlas för vi var bjudna till en inflyttningsfest hos några kompisar i Malmö. Från halv åtta var gästerna välkommna. Vi var ju fortfarande i Kungsbacka och klockan närmade sig 19.00 . Nu var goda råd dyra. Här gällde det att snabba på.
 
Efter att ha sprungit runt i affärerna var det tid för en macka och mineralvatten i bilen. Sen full fart mot Malmö.
 
Väl i Malmö incheckning på Scandic Sege och snabbt beställa taxi och iväg till Lugna gatan 37. Där var det allt annat än lugnt. Klockan var nu nästan halv tio men det var ok ändå.( Räkna gärna ut min snitthastighet, Kungsbacka- Malmö, tjugosju mil på dryga två timmar.)

Jocum och Sofia bjöd på smörgåstårta och massor att dricka. Det var gott att få något i magen efter denna långa dag. Det var ganska många gäster där. 

          Sofia
 

        Jocum
 

   Annsofie och Camilla
 

Vi framför vårt tack för att vi fick vara med. Det var mycket trevligt.

Skriver om kickoffen i morgon för jag har inte mer tid nu.

Ha det gott

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0